Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten, aanbiedingen en leveringen van BACK BUDDY B.V., gevestigd aan Diemermere 1, 1112 TA Diemen, Nederland. Door een bestelling te plaatsen bij BACK BUDDY B.V., ga je akkoord met deze algemene voorwaarden. Indien je niet akkoord gaat met deze voorwaarden, verzoeken wij je om geen bestelling te plaatsen.
Algemene voorwaarden
Artikel 1 -Definities
• Bedenktijd: de termijn waarbinnen de Consument gebruik kan maken van zijn herroepings-/annuleringsrecht;
• Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en een Overeenkomst op afstand aangaat met BACK BUDDY;
• Dag: een kalenderdag;
• Herroepings-/annuleringsrecht: de in artikel 6 opgenomen mogelijkheid van de Consument om binnen de Bedenktijd af te zien van de Overeenkomst;
• BACK BUDDY: de rechtspersoon Back Buddy B.V. die via de Webshop producten op afstand aan Consumenten aanbiedt;
• Overeenkomst: de tussen BACK BUDDY en de Consument via de Webshop gesloten overeenkomst op afstand;
• Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping;
• Webshop: de website www.backbuddy.nl
Artikel 2 -Identiteit van BACK BUDDY
Naam ondernemer: Back Buddy B.V.
In deze algemene voorwaarden wordt deze ondernemer aangeduid als ‘BACK BUDDY’.
Vestigingsadres:
Diemermere 1
1112 TA Diemen
Telefoonnummer: 020-2101112
Bereikbaarheid: Van maandag en donderdag vanaf 10:00 tot 12:00 uur en van 13:00 tot 14:00 uur
E-mailadres klantenservice: info@backbuddy.nl
E-mailadres retouraanvraag: retour@backbuddy.nl
KvK-nummer: 95438122
Btw-nummer: NL867130647B01
Artikel 3 -Toepasselijkheid
• Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van BACK BUDDY en op elke tot stand gekomen Overeenkomst tussen BACK BUDDY en de Consument.
Voordat de Overeenkomst wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de Consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal BACK BUDDY voordat de Overeenkomst wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij BACK BUDDY zijn in te zien en dat zij op verzoek van de Consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
• Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van BACK BUDDY en op elke tot stand gekomen Overeenkomst tussen BACK BUDDY en de Consument. Voordat de Overeenkomst wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de Consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal BACK BUDDY voordat de Overeenkomst wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij BACK BUDDY zijn in te zien en dat zij op verzoek van de Consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
• Indien de Overeenkomst elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de Overeenkomst wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de Consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de Consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de Overeenkomst wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de Consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
• BACK BUDDY behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Eventuele eenzijdige wijzigingen gelden alleen voor toekomstige bestellingen. De meest recente versie van deze algemene voorwaarden zal steeds beschikbaar zijn via de Webshop. De versie van de algemene voorwaarden die geldt voor een bestelling is de versie die in de Webshop van toepassing wordt verklaard ten tijde van de plaatsing van de bestelling door de Consument.
2. Indien de Overeenkomst elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de Overeenkomst wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de Consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de Consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de Overeenkomst wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de Consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
3. BACK BUDDY behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Eventuele eenzijdige wijzigingen gelden alleen voor toekomstige bestellingen. De meest recente versie van deze algemene voorwaarden zal steeds beschikbaar zijn via de Webshop. De versie van de algemene voorwaarden die geldt voor een bestelling is de versie die in de Webshop van toepassing wordt verklaard ten tijde van de plaatsing van de bestelling door de Consument.
Artikel 4 -Het aanbod
• De producten die worden aangeboden in de Webshop vormen een
aanbod aan de Consument op basis van de gegevens die worden verstrekt in de Webshop.
• Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld. Alle aanbiedingen geschieden onder de voorwaarde dat de goederen slechts geleverd zullen worden zolang de voorraad strekt.
• Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten om een goede beoordeling van het aanbod door de Consument mogelijk te maken. Als BACK BUDDY gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. BACK BUDDY kan echter niet garanderen dat de kleur(en) van producten zoals weergegeven, exact overeenkomen met de werkelijke kleur(en) van de producten.
• Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden BACK BUDDY niet.
Artikel 5 - De overeenkomst
• De Overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4 van dit artikel, tot stand op het moment van aanvaarding door de Consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
• Indien de Consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt BACK BUDDY onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door BACK BUDDY is bevestigd, kan de Consument de Overeenkomst ontbinden.
• Indien de Consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt BACK BUDDY onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door BACK BUDDY is bevestigd, kan de Consument de Overeenkomst ontbinden.
• Indien de Overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft BACK BUDDY passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt zij voor een veilige webomgeving. Indien de Consument elektronisch kan betalen, zal BACK BUDDY daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
• BACK BUDDY kan zich - binnen de wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de Consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de Overeenkomst. Indien BACK BUDDY op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de Overeenkomst niet aan te gaan, is zij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
• BACK BUDDY zal uiterlijk bij levering van het product aan de Consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de Consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
1. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de Consument van het Herroepings-/annuleringsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het Herroepings-/annuleringsrecht;
2. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
3. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product;
4. voor zover van toepassing de kosten van aflevering;
5. de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de Overeenkomst;
6. indien de Consument een Herroepings-/annuleringsrecht heeft, het Modelformulier voor herroeping.
- Indien de Overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft BACK BUDDY passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt zij voor een veilige webomgeving. Indien de Consument elektronisch kan betalen, zal BACK BUDDY daartoe passende veiligheidsmaatregelen in
acht nemen.
- BACK BUDDY kan zich - binnen de wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de Consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de Overeenkomst. Indien BACK BUDDY op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de Overeenkomst niet aan te gaan, is zij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
- BACK BUDDY zal uiterlijk bij levering van het product aan de Consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de Consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
1. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de Consument van het Herroepings-/annuleringsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het Herroepings-/annuleringsrecht;
2. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
3. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product;
4. voor zover van toepassing de kosten van aflevering;
5. de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de Overeenkomst;
6. indien de Consument een Herroepings-/annuleringsrecht heeft, het Modelformulier voor herroeping.
Artikel 6 –Bedenktijd
• De Consument kan de Overeenkomst gedurende een Bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. BACK BUDDY mag de Consument vragen naar de reden van herroeping/annulering, maar de Consument is niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
• De in lid 1 van dit artikel genoemde Bedenktijd gaat in op de dag nadat de Consument, of een vooraf door de Consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
• als de Consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de Consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. BACK BUDDY mag, mits zij de Consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren;
• als de Consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de Consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. BACK BUDDY mag, mits zij de Consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren;
• als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de Consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen.
Artikel 7 -Verplichtingen van de consument tijdens de Bedenktijd
• Tijdens de Bedenktijd zal de Consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de Consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
• De Consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1 van dit artikel.
Artikel 8 -Uitoefening van het Herroepings-/annuleringsrecht door de Consument en kosten daarvan
Als de Consument de Overeenkomst wenst te herroepen, meldt hij dit binnen de in artikel 6 bedoelde Bedenktijd aan BACK BUDDY via retour@backbuddy.nl onder vermelding van je bestelnummer. De Consument krijgt dan per email de retourinstructies en dient vervolgens zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in dit lid 1 bedoelde melding, de niet gewenste producten terugzenden aan BACK BUDDY. De Consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de Bedenktijd is verstreken.
• De Consument kan ook op iedere andere wijze binnen de in artikel 6 van deze algemene voorwaarden bedoelde Bedenktijd aan BACK BUDDY laten weten dat hij gebruik wenst te maken van zijn wettelijke herroepingsrecht bijvoorbeeld door middel van het Modelformulier voor herroeping (zie bijlage) of op een andere ondubbelzinnige wijze (bijvoorbeeld per post of per email). Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in dit lid 2 bedoelde melding, zendt de Consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) BACK BUDDY. De Consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de Bedenktijd is verstreken.
• De Consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, ongebruikt, onbeschadigd, in originele staat en verpakking, en conform de door BACK BUDDY verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
• Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het Herroepings-/annuleringsrecht ligt bij de Consument.• Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het Herroepings-/annuleringsrecht ligt bij de Consument.
• Indien de Consument gebruikt maakt van het Herroepings-/ annuleringsrecht, komen de kosten van terugzending aan BACK BUDDY volledig voor zijn rekening.
Artikel 9 -Verplichtingen van de BACK BUDDY bij herroeping/annulering
1. Als BACK BUDDY de melding van Herroeping/annulering door de Consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
2. BACKBUDDY vergoedt alle betalingen van de Consument, inclusief eventuele leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze voor een andere wijze van levering dan de door BACKBUDDY geboden goedkoopste standaard levering) door BACKBUDDY in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de Consument hem de herroeping/annulering meldt. Indien de Consument echter bepaalde producten wil behouden en dus slechts een deel van de bestelling retourneert, worden de leveringskosten niet vergoed. Tenzij BACKBUDDY aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de Consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
3. BACK BUDDY gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de Consument heeft gebruikt, tenzij de Consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de Consument.
Artikel 10 -De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Artikel 11 -Conformiteit en garantie
1. Indien een product niet voldoet aan de Overeenkomst krijgt de Consument het aankoopbedrag (inclusief de leveringskosten indien het de gehele bestelling betreft) en eventuele retourkosten terug. De Consument dient dit zo spoedig mogelijk kenbaar te maken via bijgeleverde retourbon of via de klantenservice. Indien het product nog leverbaar is kan de Consument er met de hulp van klantenservice ook voor kiezen een vervangend product te ontvangen zonder dat hiervoor (extra) verzendkosten in rekening worden gebracht.
2. Een door BACK BUDDY, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de Consument op grond van de Overeenkomst tegenover BACK BUDDY kan doen gelden indien BACK BUDDY is tekortgeschoten in de nakoming van haar deel van de Overeenkomst.
3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van BACK BUDDY, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de Consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de Overeenkomst.
4. BACK BUDDY staat evenwel niet in voor gebreken die na levering van de producten zijn ontstaan als gevolg van ondeskundig gebruik of gebrek aan zorgvuldigheid, of die het gevolg zijn van veranderingen die de Consument of een derde aan het product heeft aangebracht. Evenmin staat BACK BUDDY in voor de eventueel ontstane schade als gevolg van deze gebreken.
Artikel 12 -Levering en uitvoering
1. BACK BUDDY zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de Consument aan BACK BUDDY kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal BACK BUDDY geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 7 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de Consument hiervan uiterlijk 14 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De Consument heeft in dat geval het recht om de Overeenkomst voor het gedeelte dat het niet kan worden uitgevoerd, zonder kosten te ontbinden.
- Na ontbinding conform het vorige lid zal BACK BUDDY het bedrag dat de Consument betaald heeft onverwijld, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
- Indien levering van een besteld product
onmogelijk blijkt te zijn, zal BACK BUDDY uitsluitend gehouden zijn de kosten van het betreffende product van de totale kosten af te trekken dan wel te restitueren. - Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij BACK BUDDY tot het moment van bezorging aan de Consument of een vooraf aangewezen en aan BACK BUDDY bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 13 -Betaling
De Consument dient de betalingen aan BACK BUDDY volgens de in de bestelprocedure op de Webshop gegeven methoden te voldoen.
• BACK BUDDY behoudt zich het recht voor uitsluitend bepaalde typen betaling te accepteren, of een transactie te weigeren, indien adres-of kredietwaardigheidscontroles negatief resultaat hebben opgeleverd.• BACK BUDDY behoudt zich het recht voor uitsluitend bepaalde typen betaling te accepteren, of een transactie te weigeren, indien adres-of kredietwaardigheidscontroles negatief resultaat hebben opgeleverd.
• De Consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan BACK BUDDY te melden.
Artikel 14 -Klachtenregeling
BACK BUDDY beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
• Klachten over de uitvoering van de Overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de Consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij BACK BUDDY.
• Bij BACK BUDDY ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door BACK BUDDY binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de Consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
• Een klacht over een product van BACK BUDDY kan eveneens worden ingediend via het contactformulier van de Webshop of per email info@backbuddy.nl.
• De Consument dient BACK BUDDY in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen.
• Tevens is het voor Consumenten in de EU mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer de klacht van de Consument nog niet elders in behandeling is, dan staat het Consument vrij om zijn klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Artikel 15 -Geschillen
1. Op Overeenkomsten tussen BACK BUDDY en de Consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2. Alle uit de Overeenkomst voortvloeiende geschillen kunnen uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Amsterdam, tenzij de Consument ervoor kiest om binnen een termijn van dertig dagen nadat BACK BUDDY zich schriftelijk tegen de Consument op dit beding heeft beroepen, het geschil door de volgens de wet bevoegde rechter te laten beslechten.
Artikel 16 -Aanvullende of afwijkende bepalingen
1. Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de Consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de Consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
2. Wijzigingen in deze algemene voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de Consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.
3. Als een onderdeel van deze algemene voorwaarden ongeldig of nietig wordt verklaard, doet dit geen afbreuk van de geldigheid van de overige delen van de algemene voorwaarden en deze overige delen behouden dus onverminderd hun kracht.
Privacy Beleid
Algemeen
Laatst bijgewerkt: 1 augustus 2025
In dit Privacybeleid wordt beschreven hoe BackBuddy BV (de 'Site', 'wij', 'ons' of 'onze') jouw persoonlijke gegevens verzamelt, gebruikt en doorgeeft wanneer je onze services bezoekt, gebruikt of een aankoop doet bij backbuddy.nl (de 'Site') of op een andere manier met ons communiceert over de Site (gezamenlijk de 'Services').
Voor het doel van dit Privacybeleid
verwijzen 'je' en 'jou(w)' naar jou als gebruiker van de Services, of je nu een klant,
websitebezoeker of een andere persoon bent van wie we informatie hebben verzameld op
grond van dit Privacybeleid.
Lees dit Privacybeleid aandachtig door.
Wijzigingen in dit Privacybeleid
We kunnen dit Privacybeleid van tijd tot tijd bijwerken, onder meer om wijzigingen in onze werkwijzen weer te geven of om andere operationele, juridische of regelgevende redenen.
We plaatsen het bijgewerkte Privacybeleid op de Site, passen de datum bij 'Laatst bijgewerkt'aan en ondernemen alle andere stappen die vereist zijn door de toepasselijke wetgeving.
Uw persoonlijke gegevens
Hoe wij je persoonlijke gegevens verzamelen en gebruiken
Om de Services te kunnen leveren, verzamelen wij persoonlijke informatie over jou uit verschillende bronnen, zoals hieronder uiteengezet. De informatie die we verzamelen en gebruiken, is afhankelijk van je interacties met ons.
Naast het specifieke gebruik dat hieronder uiteen wordt gezet, kunnen we de informatie die we over jou verzamelen gebruiken om met je te communiceren, de Services te leveren of te verbeteren, te voldoen aan alle toepasselijke wettelijke verplichtingen, toepasselijke servicevoorwaarden af te dwingen, en om de Services, onze rechten en de rechten van onze gebruikers of anderen te beschermen of te verdedigen.
Welke persoonlijke gegevens we verzamelen
Welke soort persoonlijke gegevens we over jou verkrijgen, is afhankelijk van je interacties
met onze Site en je gebruik van onze Services. Wanneer we de term 'persoonlijke gegevens' gebruiken, bedoelen we gegevens die jou identificeren, betrekking op je hebben of je beschrijven of die met jou in verband kunnen worden gebracht. In de volgende secties worden de categorieën en specifieke soorten persoonlijke gegevens beschreven die we verzamelen.
Informatie die we rechtstreeks van jou verzamelen
Informatie die je rechtstreeks via onze Services aan ons verstrekt, kan het volgende
omvatten:
- Contactgegevens inclusief je naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres.
- Bestelgegevens inclusief je naam, factuuradres, bezorgadres, betalingsbevestiging,
e-mailadres en telefoonnummer.
- Accountgegevens inclusief je gebruikersnaam, wachtwoord, beveiligingsvragen en andere informatie die wordt gebruikt voor accountbeveiliging.
- Informatie over klantenondersteuning inclusief de informatie die wilt opnemen in
de communicatie met ons, bijvoorbeeld wanneer je een bericht verzendt via de
Services.
Voor sommige functies van de Services kan het nodig zijn dat je ons rechtstreeks bepaalde informatie over jezelf verstrekt. Je kunt ervoor kiezen deze informatie niet te verstrekken, maar in dat geval kun je deze functies mogelijk niet gebruiken of openen.
Informatie die we verzamelen over je gebruik
We kunnen ook automatisch bepaalde informatie verzamelen over je interactie met de Services ('Gebruiksgegevens'). Hiervoor kunnen we cookies, pixels en soortgelijke technologieën gebruiken ("Cookies'). Gebruiksgegevens kunnen informatie bevatten over hoe je onze Site en je account bezoekt en gebruikt, inclusief apparaatinformatie, browserinformatie, informatie over je netwerkverbinding, je IP-adres en andere informatie over je interactie met de Services.
Informatie die we verkrijgen van derden
Ten slotte kunnen we informatie over jou verkrijgen van derden, inclusief van verkopers en serviceproviders die namens ons informatie kunnen verzamelen, zoals:
Bedrijven die onze Site en Services ondersteunen, zoals Shopify.
Onze betalingsverwerkers, die betalingsgegevens verzamelen (bijvoorbeeld
bankrekening-, creditcard- of debitkaartgegevens, factuuradres) om je betaling te
verwerken, je bestellingen uit te voeren en de door jou gevraagde producten of
services te leveren, zodat we de overeenkomst die we met je hebben, kunnen
uitvoeren.
Wanneer je onze Site bezoekt, e-mails die we je sturen opent of erop klikt, of
interactie hebt met onze Services of advertenties, kunnen wij, of derden waarmee we samenwerken, automatisch bepaalde informatie verzamelen met behulp van
technologieën voor online tracking, zoals pixels, webbeacons,
softwareontwikkelaarkits, bibliotheken van derden en cookies.
Alle informatie die wij van derden verkrijgen, wordt behandeld in overeenstemming met dit
Privacybeleid. Zie ook de onderstaande sectie, Websites en links van derden.
Hoe wij je persoonlijke gegevens gebruiken
Levering van producten en services. We gebruiken je persoonlijke gegevens om je
de Services te verlenen volgens de overeenkomst die we met je hebben, met
inbegrip van het verwerken van je betalingen, het uitvoeren van je bestellingen, het verzenden van meldingen met betrekking tot je account, aankopen, retourzendingen,
omruilingen of andere transacties, het aanmaken, onderhouden en anderszins
beheren van je account, het regelen van de verzending, het faciliteren van
retourzendingen en omruilingen en andere functies en functionaliteiten met
betrekking tot je account.
Marketing en reclame. We kunnen je persoonlijke gegevens gebruiken voor
marketing- en promotiedoeleinden, zoals het verzenden van marketing-, reclame- en
promotionele communicatie per e-mail, sms of post (mag alleen na optin/expliciete
toestemming), en om je advertenties voor producten of services te tonen (na
acceptatie van marketing cookies). Dit kan betekenen dat je persoonlijke gegevens
worden gebruikt om de Services en advertenties op onze Site en andere websites beter af te stemmen. Als je een inwoner van de EER bent, is de wettelijke basis voor deze gegevensverwerkingsactiviteiten ons legitieme belang bij de verkoop van onze
producten, volgens Art. 6 (1) (f) AVG.
Beveiliging en fraudepreventie. We gebruiken je persoonlijke gegevens om
mogelijke frauduleuze, illegale of kwaadwillige activiteiten op te sporen, te
onderzoeken of er actie op te ondernemen. Als je ervoor kiest om de Services te
gebruiken en een account te registreren, bent je zelf verantwoordelijk voor het veilig
bewaren van de inloggegevens van je account. Wij raden je ten zeerste aan om je
gebruikersnaam, wachtwoord en andere toegangsgegevens met niemand anders te
delen. Als je denkt dat je account is gehackt, neem dan onmiddellijk contact met ons
op. Als je een inwoner van de EER bent, is de wettelijke basis voor deze
gegevensverwerkingsactiviteiten ons legitieme belang om onze website veilig te
houden voor jou en andere klanten, volgens Art. 6 (1) (f) AVG.
Communicatie en serviceverbetering. Wij gebruiken je persoonlijke gegevens om
je klantenondersteuning te bieden en onze Services te verbeteren. Dit is in ons
legitieme belang om op met jou te communiceren, je effectieve services te verlenen en onze zakelijke relatie met jou te onderhouden volgens Art. 6 (1) (f) AVG .
De Services zijn niet bedoeld voor gebruik door kinderen en wij verzamelen niet bewust
persoonlijke gegevens over kinderen. Als je de ouder of voogd bent van een kind dat ons
persoonlijke gegevens heeft verstrekt, kun je contact met ons opnemen via de onderstaande
contactinformatie om te verzoeken dat deze worden verwijderd.
Vanaf de ingangsdatum van dit Privacybeleid is het ons niet daadwerkelijk bekend dat we
persoonlijke gegevens van personen jonger dan 16 jaar 'delen' of 'verkopen' (zoals deze
termen worden gedefinieerd in de toepasselijke wetgeving).
Cookies
Cookies
Net als veel andere websites gebruiken wij cookies op onze Site. Specifieke informatie over de cookies die we gebruiken met betrekking tot het ondersteunen van onze winkel met Shopify is te vinden via https://www.shopify.com/legal/cookies. We gebruiken Cookies om onze Site en onze Services te ondersteunen en te verbeteren (inclusief om jouw acties en
voorkeuren te onthouden), om analyses uit te voeren en meer inzicht te krijgen in de
gebruikersinteractie met de Services (in ons legitieme belang om de Services te beheren, te verbeteren en te optimaliseren). We kunnen ook derden en serviceproviders toestaan om cookies op onze Site te gebruiken om de services, producten en reclame op onze Site en andere websites beter af te stemmen.
De meeste browsers accepteren Cookies standaard automatisch, maar je kunt in de
browserinstellingen je browser zo instellen dat cookies worden verwijderd of geweigerd.
Houd er rekening mee dat het verwijderen of blokkeren van cookies een negatieve invloed
kan hebben op je gebruikerservaring en ertoe kan leiden dat sommige Services, inclusief bepaalde functies en algemene functionaliteit, niet correct werken of niet langer beschikbaar zijn. Bovendien verhindert het blokkeren van Cookies mogelijk niet volledig de manier
waarop we informatie delen met derden, zoals onze advertentiepartners.
Persoonlijke gegevens en bekendmaking daarvan
Hoe we persoonlijke gegevens bekendmaken
In bepaalde omstandigheden kunnen we je persoonlijke gegevens aan derden bekendmaken voor contractuitvoering, legitieme doeleinden en andere redenen die vallen onder dit Privacybeleid. Dergelijke omstandigheden kunnen zijn:
Met leveranciers of andere derden die namens ons services uitvoeren (bijvoorbeeld
IT-beheer, betalingsverwerking, gegevensanalyse, klantenondersteuning,
cloudopslag, afhandeling en verzending).
Met zakelijke en marketingpartners om services te bieden en advertenties aan jou te
tonen. Onze zakelijke en marketingpartners zullen jouw gegevens gebruiken in
overeenstemming met hun eigen privacyverklaringen.
Wanneer je ons opdracht geeft, ons verzoekt of op andere manier toestemming geeft
om bepaalde gegevens door te geven aan derden, bijvoorbeeld om jou producten te
leveren of via jouw gebruik van sociale media-widgets of inlogintegraties, met jouw
toestemming.
Met onze affiliates of anderszins binnen onze bedrijvengroep, in onze legitieme
belangen om een succesvol bedrijf te runnen.
In verband met een zakelijke transactie, zoals een fusie of een faillissement, om te
voldoen aan toepasselijke wettelijke verplichtingen (waaronder het reageren op
dagvaardingen, huiszoekingsbevelen en soortgelijke verzoeken), om toepasselijke
servicevoorwaarden af te dwingen en om de Services, onze rechten en de rechten
van onze gebruikers of anderen te beschermen of te verdedigen.
We maken openbaar de volgende categorieën persoonlijke gegevens en gevoelige
persoonlijke gegevens over gebruikers voor de doelen zoals hiervoor uiteengezet in "Hoe we je persoonlijke gegevens verzamelen en gebruiken" en "Hoe we persoonlijke gegevens openbaar maken":
Categorie Categorieën ontvangers
Identificatiegegevens zoals
basiscontactgegevens en
bepaalde bestel- en
accountinformatie
Commerciële informatie
zoals informatie over
bestellingen, shopping en
klantenondersteuning
Internet of andere
soortgelijke
netwerkactiviteit, zoals
gebruiksgegevens
Geolocatiegegevens zoals
locaties bepaald door een
IP-adres of andere
technische maatregelen
Leveranciers en derden die namens ons
diensten verlenen (zoals
internetproviders, betalingsverwerkers,
fulfilmentpartners,
klantenondersteuningspartners en
aanbieders van data-analyse)
Zakelijke en marketingpartners
Affiliates
Wij gebruiken of openbaren geen gevoelige persoonlijke gegevens zonder jouw toestemming
of met als doel kenmerken over jou af te leiden.
Met jouw toestemming delen wij als volgt persoonlijke gegevens om reclame- en
marketingactiviteiten uit te voeren.
Websites en links van derden
Websites en links van derden.
Onze Site kan links bevatten naar websites of andere online platforms die door derden
worden beheerd. Als je links volgt naar sites die niet bij ons zijn aangesloten of niet door onsworden beheerd, is het belangrijk dat je hun privacy- en beveiligingsbeleid en andere
voorwaarden leest. Wij geven geen garantie en zijn niet verantwoordelijk voor de privacy ofveiligheid van dergelijke sites, inclusief de nauwkeurigheid, volledigheid of betrouwbaarheid
van de informatie op deze sites. Informatie die je verstrekt op openbare of semi-openbare
locaties, inclusief informatie die je deelt op sociale netwerken van derden, kan ook zichtbaar
zijn voor andere gebruikers van de Services en/of gebruikers van deze platforms van derden,
zonder beperking wat betreft het gebruik ervan door ons of door een derde. De opname van
dergelijke links op onze Site impliceert op zich geen goedkeuring van de content op
dergelijke platforms of van hun eigenaars of exploitanten, behalve zoals vermeld in de
Bewaartermijnen
Beveiliging en bewaring van je gegevens
Houd er rekening mee dat geen enkele beveiligingsmaatregel perfect of ondoordringbaar is en dat we geen 'perfecte beveiliging' kunnen garanderen. Bovendien is het mogelijk dat gegevens die je ons stuurt, tijdens verzending niet veilig is. We raden je aan geen onveilige kanalen te gebruiken om gevoelige of vertrouwelijke informatie naar ons te communiceren.
Hoelang we je persoonlijke gegevens bewaren, hangt af van verschillende factoren, zoals of we de gegevens nodig hebben om je account te onderhouden, om de Services te leveren, om te voldoen aan wettelijke verplichtingen, om geschillen op te lossen of om aan andere geldende contracten en beleidsregels te voldoen.
Bewaartermijnen:
Persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk is voor het doeleinde waarvoor zij zijn verzameld of worden verwerkt.
Gegevens die nodig zijn om jouw bestelling te verwerken worden tot 2 jaar na het doen van de bestelling bewaard. Financiële gegevens worden tot 7 jaar na het ontstaan van de financiële verplichting bewaard om te voldoen aan onze boekhoudplicht en de belastingwetgeving.
Gegevens die nodig zijn voor het sturen van gepersonaliseerde nieuwsbrieven worden
bewaard zolang je bent ingeschreven. Zodra je bent uitgeschreven, worden alle gegevens na 7 dagen definitief verwijderd.
Jouw interesses worden gebaseerd op aankoophistorie tot 2 jaar daar voorafgaand aan de nieuwsbrief. Indien je een account hebt, kun je je eigen aankoophistorie tot 5 jaar terug inzien.
Je correspondentie met de klantenservice wordt maximaal 5 jaar bewaard nadat het verzoek is afgehandeld, tenzij langer bewaren nodig is voor behandeling van eventuele geschillen.
Gegevens over fraude en diefstal kunnen worden bewaard zolang dat nodig is om het
incident af te handelen.
Rechten
Rechten
Afhankelijk van waar je woont, kun je enkele of alle van de onderstaande rechten hebben
met betrekking tot je persoonlijke gegevens. Deze rechten zijn echter niet absoluut en
kunnen alleen onder bepaalde omstandigheden van toepassing zijn, en in bepaalde gevallen
kunnen wij je verzoek afwijzen, voor zover wettelijk toegestaan.
Recht op toegang/weten: Mogelijk heb je het recht om toegang te vragen tot de
persoonlijke gegevens die we over jou bewaren, inclusief details over hoe wij jouw
gegevens gebruiken en delen.
Recht om te verwijderen: Mogelijk heb je het recht om te verzoeken dat wij de
persoonlijke gegevens die wij over jou bewaren, verwijderen.
Recht op correctie: Mogelijk heb je het recht om te verzoeken dat wij onjuiste
persoonlijke gegevens die wij over jou bewaren, corrigeren.
Recht op draagbaarheid: Onder bepaalde omstandigheden en met bepaalde
uitzonderingen heb je mogelijk het recht om een kopie te ontvangen van de
persoonlijke gegevens die wij over jou bewaren en om te verzoeken dat wij deze aan
een derde overdragen.
Recht om je af te melden voor verkoop, delen of gerichte advertenties: Mogelijk
heb je het recht om ons te verzoeken je persoonlijke gegevens niet te 'verkopen' of te
'delen', of om de verwerking van je persoonlijke gegevens voor doeleinden die
worden beschouwd als 'gerichte reclame', zoals gedefinieerd in de toepasselijke
privacywetgeving, uit te zetten. Houd er rekening mee dat als je onze Site bezoekt
terwijl het Global Privacy Control opt-out-voorkeurssignaal is ingeschakeld, wij dit,
afhankelijk van waar je je bevindt, automatisch behandelen als een verzoek om je af
te melden voor het 'verkopen' of 'delen' van informatie voor het apparaat en de
browser die je gebruikt om de Site te bezoeken.
Beperking van verwerking: Mogelijk heb je het recht om ons te vragen de
verwerking van persoonlijke gegevens stop te zetten of te beperken.
Intrekking van toestemming: Wanneer wij je toestemming nodig hebben om je
persoonlijke gegevens te verwerken, heb je mogelijk het recht om deze toestemming
in te trekken.
Beroep: Je hebt mogelijk het recht om in beroep te gaan tegen onze beslissing als
wij weigeren je verzoek te verwerken. Je kunt dit doen door rechtstreeks op onze
afwijzing te reageren.
Communicatievoorkeuren beheren: We kunnen je promotiemails sturen, en je kunt
je op elk moment afmelden voor de ontvangst hiervan door gebruik te maken van de
afmeldoptie die deel uitmaakt van de e-mails die we je sturen. Als je je afmeldt,
kunnen we je nog steeds niet-promotionele e-mails sturen, zoals e-mails over je
account of bestellingen die je hebt geplaatst.
Je kunt elk van deze rechten uitoefenen waar dit wordt aangegeven op onze Site of door
contact met ons op te nemen via onderstaande contactgegevens.
Wij zullen je niet discrimineren als je een van deze rechten uitoefent. Het is mogelijk dat we
informatie over jou moeten verzamelen om jouw identiteit te verifiëren, zoals je e-mailadres
of accountgegevens, voordat we een inhoudelijk antwoord op het verzoek geven. In
overeenstemming met de toepasselijke wetgeving kun je een gemachtigde aanwijzen om
namens jou verzoeken in te dienen om jouw rechten uit te oefenen. Voordat we een dergelijk
verzoek van een gemachtigde accepteren, vereisen we dat de gemachtigde bewijs levert van
deze machtiging om namens jou op te treden, en het kan zijn dat we je vragen om je
identiteit rechtstreeks bij ons te verifiëren. Wij zullen tijdig op jouw verzoek reageren, zoals
vereist onder de toepasselijke wetgeving.
Klachten
Als je klachten hebt over de manier waarop wij je persoonlijke gegevens verwerken, kun je contact met ons opnemen via de onderstaande contactgegevens. Als je niet tevreden met onze reactie op je klacht, heb je, afhankelijk van waar je woont, het recht om in beroep te gaan tegen onze beslissing door contact met ons op te nemen via de onderstaande contactgegevens, of om je klacht in te dienen bij je lokale autoriteit voor
gegevensbescherming. Voor de EER vind je hier een lijst met de verantwoordelijke
toezichthoudende autoriteiten voor gegevensbescherming.
Internationale gebruikers
Internationale gebruikers
Houd er rekening mee dat we je persoonlijke gegevens kunnen overdragen, opslaan en
verwerken buiten het land waarin je woont. Je persoonlijke gegevens worden ook verwerkt door personeel en externe dienstverleners en partners in deze landen.
Als we je persoonlijke gegevens buiten Europa overdragen, vertrouwen we op erkende overdrachtsmechanismen zoals de modelcontractbepalingen van de Europese Commissie, of gelijkwaardige contracten uitgegeven door de relevante bevoegde autoriteit van het Verenigd Koninkrijk, voor zover relevant, tenzij de gegevens worden overgedragen aan een land waarvan is vastgesteld dat het een passend beschermingsniveau biedt.
Contact over dit beleid
Contact
Mocht je vragen hebben over onze privacypraktijken of dit privacybeleid, of als je een van de rechten wilt uitoefenen die voor jou beschikbaar zijn, bel of ons dan of stuur ons een mail op cookies@backbuddy.nl
In het kader van de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming en indien niet
expliciet anders vermeld, zijn wij de verwerkingsverantwoordelijke voor je persoonlijke gegevens.
BACK BUDDY B.V. respecteert jouw privacy en beschermt jouw persoonlijke gegevens. Dit privacybeleid is van toepassing op de verwerking van persoonsgegevens die we verzamelen via onze website www.backbuddy.nl en bij de levering van onze producten en diensten. Door onze website te gebruiken, ga je akkoord met dit privacybeleid.
Indien je het privacybeleid wilt opslaan, klik dan hier.
Andere vragen?
Staat je vraag er niet tussen?
Neem dan gerust contact met ons op via de contactpagina.
Dan proberen wij jou met zorg en aandacht verder te helpen.